Maak van een glutenvrij dieet een tweede natuur.

Gluten is een eiwit dat van nature voorkomt in tarwe (waaronder spelt en khorasan tarwe), rogge en gerst (gort). Gluten zit ook in producten die van deze granen zijn gemaakt. Daarom moeten deze granen vermeden worden wanneer je glutenintolerant bent.

Wanneer je glutenintolerant bent, kan het best lastig zijn om deze nieuwe manier van eten eigen te maken omdat we in een maatschappij leven waar we opgegroeid zijn met voedingsmiddelen met gluten. Veel mensen zijn verslaafd aan koolhydraten. Voor die mensen kan het volgen van een glutenvrij dieet ook een behoorlijke uitdaging zijn.

Voor sommige mensen betekent dit ook het afkicken van middelen waar gluten in zitten.

Mindreset biedt voor die mensen begeleiding om van een glutenvrij dieet een tweede natuur te maken middels hypnose.

De sessies zijn erop gericht om je motivatie om dit dieet vast te houden te vergroten en van een glutenvrij dieet een nieuwe gewoonte te maken. Dit bestaat uit één of meerdere  hypnose-sessies waarna je thuis middels zelfhypnose (mp3) dit proces kunt voortzetten en krachtiger kan maken.

Ik adviseer niet inhoudelijk in voeding, alleen in het blijvend kunnen volhouden van dit dieet.

Neem voor meer informatie hierover contact op middels e-mail of telefoon.

info@mind-reset.nl 06-24378442

 

Lang leve de wiebelkonten!

Heb jij moeite met stilzitten? Tik jij met je pen, wiebel je met je voet? Dan heb je nu een goede reden om hier vooral mee door te blijven gaan!

Het is niet onbekend dat lang stilzitten een risicofactor is voor obesitas. Beweging is dus erg belang

Een team Britse onderzoekers in het American Journal of Presentatie Medicine laat blijken dat gezondheidsrisico’s geassocieerd met langdurig stilzitten verdwijnen bij mensen die vaak friemelen met hun handen of wiebelen met hun benen en voeten.

Kan jij niet stilzitten achter je bureau? Voor het eerst heb je nu een goed argument om ongestoord te blijven friemelen en frutselen: het is goed voor je gezondheid.

Dat zegt een team Britse onderzoekers in het American Journal of Preventative Medicine. Uit hun onderzoek blijkt dat gezondheidsrisico’s geassocieerd met langdurig stilzitten verdwijnen bij mensen die vaak friemelen met hun handen of wiebelen met hun benen en voeten.

Nerveuze trekjes

Dat urenlang per dag in een stoel zitten jaren van je leven kan kosten staat na talloze publicaties wel vast. Landurig zitten, dagelijkse kost voor een groot deel van de wereldwijde beroepsbevolking, verhoogt bijvoorbeeld de kans op obesitas en hart- en vaatziekten.

Maar het verrassende aan het Britse onderzoek is dat die negatieve gevolgen niet lijken op te gaan voor de frutselaars en nerveuze benenwiegers onder ons. De  onderzoekers volgden twaalf jaar lang bijna dertienduizend Britse vrouwen. Hen werd gevraagd aan te geven hoe vaak ze frutselden (“to fidget” betekent in het Engels zowel met handen als voeten nerveus bewegen) op een schaal van een tot tien. En hoeveel uur ze gemiddeld per dag zittend doorbrachten. Ook verzamelden de onderzoekers informatie over dieet, lichaamsbeweging en rook en tabak- en alcoholconsumptie van de vrouwen.

Suikerdrang

Haal jezelf niet naar beneden omdat je het moeilijk vindt om zoetigheid te weerstaan. Hier is  namelijk een reden voor. In de oertijd gingen we erop uit om welk eten dan ook te zoeken, te vinden en te verzamelen

We vonden steeds hetzelfde voedsel; groente, noten en zaden. Als we geluk hadden vonden we eieren. Soms stuitten we op honing en omdat we dit niet zo vaak kregen, onthielden wij waar de honing werd gevonden en bleven we terug komen tot het was verdwenen.

Ons primitieve brein herinnerde ons er altijd aan waar eten aanwezig was dat veel suiker of vet bevatte omdat deze voeding niet vaak beschikbaar was, en dus moedigde ons brein ons aan om hier voordeel uit te halen tot ze verdwenen zouden zijn.

Nu, jaren later, doet ons brein nog precies hetzelfde. Niemand zegt: ‘Ik kan niet stoppen met denken aan die krop sla die in de koelkast ligt’ of: ‘Het is alsof die broccoli naar me roept!’. Ook hoor ik nooit iemand zeggen: ‘Als ik eenmaal begin met het eten van komkommer, kan ik niet stoppen tot het helemaal op is.’ Maar we zeggen wel; ’Het is alsof die zak M&M’s mijn naam roept! Ik kan niet stoppen met denken aan die chocola die in het keukenkastje ligt. of: ‘Ik kan geen drop weerstaan en moet dooreten tot de pot helemaal leeg is..… Als ik eenmaal begin met het eten van Skittles.. moet die zak helemaal leeg.’

Ik heb clienten geholpen zodat ze gewicht konden kwijtraken en ik heb nog nooit een client horen zeggen: ‘Als ik verdrietig ben of me down voel, snak ik naar spinazie.’ Ik heb nog nooit iemand ontmoet die zei, ‘Als ik me ongelukkig voel en gegrilde vis eet, voel ik me beter.’ Je kan niet zwak zijn of geen controle hebben wanneer je denkt aan, of snakt naar het verkeerde soort eten, je doet simpelweg wat de natuur wil dat je doet en dat is het onthouden van de locatie waar het schaarse eten is.

Hoewel die soorten voeding niet meer schaars zijn (ze zijn overal verkrijgbaar voor de rest van ons leven). Dus vecht terug!

Het is de regel van je brein om alles te geloven en te doen wat jij zegt wat het moet doen en wat jij wil dat het doet. Elke gedachte heeft een lichamelijke reactie.

Zeg dus tegen jezelf en tegen je brein : ’Dit zal beschikbaar voor mij zijn voor de komende 50 jaar en langer, dus ik kies er met plezier voor om NEE ertegen te zeggen’.

Haal ze niet in huis wanneer ze je naam roepen. En als je koekjes, ijs of chips in huis  ‘moet’ hebben voor andere gezinsleden, koop dan die smaken die jij het minst lekker  en koop een beperkte hoeveelheid vindt of laat ze het zelf in huis halen.